Kis farbarúgás: kaptunk egy „kedves” levelet a helyi környezetvédelmi hatóságól, hogy a beadott hulladéklapon (építési) nincs rajta a ulladékot elszállító ember NPQ és RST száma (tetszőleges hulladékszállító betűszavak behelyettesítendőek).
A vicc ugye az, hogy honnan tudjam az eng terv beadásakor hogy ki fogja az építkezés alatt és után a hulladékot elszállítani? Még a kivitelezőkkel bűvészkedünk...
Szóval rákerült megint John Doe SPQ ZXY száma, jónapot, ismét egy tök értelmetlen időhúzás, megfelelve a törvény előírásainak.
Meséljek jót is.
Húzódott-nyúzódott az engterv, és az ikszedik műszaki irodás hangosan gondolkodás után (előadó: hát nem is tudom, hogy a törvény előírja-e, hogy kiadhatom az engtervet azelőtt, mielőtt a ház le lenne bontva...) először telefonon, majd személyesen is bementem a jegyzőhöz.
Annyit tudni kell, hogy volt egy régi jegyző, aki nem volt. Mármint pártpolitikailag volt, de nem jegyzett semmit. Sikerült közös megegyezéssel rendszerváltani, az új jegyző szakember, gyakorlattal, és még lelkes is (egyelőre).
Beszélgettünk mindenféléről, de a lényeg az, hogy Törökbálinton új világ lesz. Eddig ugyanis volt ISO-9001 minősítés, amit valami deka cég hitelesített. Valójában ez 15 kg papírt jelentett, valamint, hogy az ügyeket bocicsokis papírok hátulján, illetve szóbeszéd által követték nyomon. 15 nap az lehet 5 hónap, na jó, ezt tudjátok.
Az új rendszerben (már aktív manuális módon) minden iktatáson keresztül megy, így nyomkövethetőek az ügyek. Megtudtam, hogy a mi ügyünk „sínen van”, és az is lehet, hogy hamarosan kapunk engedélyt. De nem azért, mert én kérdezősködtem, hanem mert elvileg ezentúl így kell működnie. Álom.
Valamint megbeszéltük, hogy ha jogi kérdés felmerülne, az is a jegyző hatásköre, és lehetőségei szerint igyekszik a kérdésekre érdemben válaszolni. Áááálom.
Régóta az első jó hír.
A műszaki irodai ügyintéző (egy adott ügyintéző, ugyanaz, mint a bontásnál) röviden elmondta a kifogásait az engtervvel kapcsolatban.
Egyrészt közölte, hogy a múltkorival ellentétben nem egy, hanem 5 példányban kéri (gondolom a fénymásolás után fogja említeni, hogy eredetiben, közjegyzővel hitelesítve, vérrel aláírva).
Másrészt közölte, hogy hát nem is tudja, de voltak ugye jogszabályváltozások és lehetséges hogy nem is adhat ki engedélyezési tervet addig, míg a ház nincs lebontva.
Meg is kérdezte: lebontottuk-e már a házat?
Nem, nem bontottuk le. Mert 5 hónapja adtuk be a bejelentést (ami nem engedélykérés), aminek 15 nap a határideje, aminek a határozatát még nem kaptuk meg, és amit szintén ő intézett.
Emellett a bontási bejelentés tudomásul vétele (agyam eldobom) 1 évig érvényes, az engterv 2 évig érvényes, a kutya fasza ne üsse már agyon, hát mi köze az egyiknek a másikhoz?
Erősen elgondolkozik az ember, hogy tényleg felhívja a jegyzőt és megkérdezze, hogy mennyi a fizetés-kiegészítő tarifa így mostanában a műszaki irodán, amitől eltekintenek attól, hogy jogszabályok által elő nem írt és nem létező feltételeket szabjanak? De hát biztos nem erről van szó, itt csak a munkáját végzi mindenki. Erről van szó. Szabály az szabály.
Meg ami nem szabály, az is szabály.